発表案内 Presentation guideline

プレゼンテーションの準備
パワーポイントを使用する
スライドは、最大10枚までに限る
配布資料はしないとする
文字のフォントは32ポイントに設定する

スライド1:イベント名、日時、会場、テーマ、発表者と連絡先
スライド2:発表者の自己紹介(趣味、等)
スライド3:発表内容の目次あるいは流れ
スライド4:ポイント1(もしあれば、プラス映像)
スライド5:ポイント2 (もしあれば、プラス映像)
スライド6:ポイント3 (もしあれば、プラス映像)
スライド7:まとめ、3点の中、一番覚えてほしい点とは?
スライド8:おわり

タイムスケジュール
12:00-12:10 部屋に来て、パソコン・プロジェクターの準備、発表者と司会の打ち合せ
12:10-12:20 プレゼンテーション
12:20-12:30 質疑
12:30-12:40 交流タイム 
12:40-12:45 表彰式、お知らせ、解散


Slide preparation
Use PowerPoint
Maximum number of slides is 10
There is no need to give handouts during the presentation
Set font size to at least 32 point

Slide no. 1: Event name, date, time, place, theme, presenter name and contact
Slide no. 2: Introduction of presenter (hobbies, birthplace, etc)
Slide no. 3: Flow of presentation contents/materials
Slide no. 4: Point 1 (plus photos if available)
Slide no. 5: Point 2 (plus photos if available)
Slide no. 6: Point 3 (plus photos if available)
Slide no. 7: Conclusion (the one single point that you want listeners to remember most)
Slide no. 8: End of presentation

Time schedule
12:00-12:10  Set up PC and projector, mini-meeting between presenter and moderator
12:10-12:20  Presentation
12:20-12:30  Q&A
12:30-12:40  Free time to mingle around
12:40-12:45  Presentation of Certificate, Announcements, End of presentation